Patiëntenraadpleging
In de zomer van 2021 hebben we onze 3-jaarlijkse patiënten raadpleging gehouden. We hebben de resultaten bekeken van 47 aselecte respondenten met antwoorden op vragen over:
Het gebouw; de wachttijd en dienstregeling, de spreekuurorganisatie; de aandacht voor preventie; over het team, de delegatie en samenwerking; de klachtenregeling en inzage dossier, en de eigen huisarts. Daarnaast was er ruimte voor losse opmerkingen.
Over het algemeen waren de reacties positief, met name over het gebouw, de spoed- en praktijkregels, de spreekuurindeling en de overdracht en samenwerking van de eigen huisarts met de waarnemers. Ook over de individuele huisartsen ontvingen we veel positieve feedback
Als aandachtspunten kregen we reacties met betrekking tot de privacy aan de balie en in de wachtkamer, de wachttijd aan de telefoon, en de informatie wanneer de eigen huisarts op vakantie is. Daarnaast blijft de triage door de assistentes voor sommigen als een belemmering gezien worden.
Wij willen iedereen die meegedaan heeft aan de raadpleging van harte bedanken. We zullen de komende tijd met elkaar gaan kijken hoe we de aandachtspunten vorm gaan geven.
De huisartsen van gezondheidscentrum Daalmeer