Werkwijze – Daalmeer Gezondheidscentrum – Alkmaar
Header afbeelding
Daalmeer Gezondheidscentrum
Johanna Naberstraat 45 1827 LB
Alkmaar

Werkwijze

Afspraken maken

Voor het maken van een afspraak kunt u telefonisch contact opnemen met het gezondheidscentrum of een afspraak plannen op een moment dat het u uitkomt via het patiëntenportaal. Omdat onze balie niet voldoende privacy biedt, maken wij geen afspraken aan de balie.

U kunt voortaan maar 1 klacht per afspraak bespreken. De assistente kijkt hoeveel tijd daarvoor nodig is. Wilt u meer dingen bespreken? Dan maakt u ná het consult een nieuwe afspraak.

Wij zijn voor het maken van een afspraak op werkdagen tussen 08:00 en 11:30 uur bereikbaar.

Telefoonnumer: 072-562 13 33

 

Kijkt u ook eerst even op http://www.moetiknaardedokter.nl of http://www.thuisarts.nl? Vaak staan daar nuttige tips en adviezen ten aanzien van uw klacht.
Soms blijkt een afspraak of contact met de assistente daarna zelfs niet meer nodig te zijn.

 

Maakt u uw afspraak via het portaal?

Let er dan wel op dat u uw afspraak altijd plant bij uw eigen huisarts of zijn/ haar vervanger.

Daarnaast vragen wij u om uw klacht of vraag in het daarvoor bestemde antwoordveld achter te laten, zodat we weten waar u voor komt.

Ook als u digitaal een afspraak bij ons inplant, kunt u maar één klacht per bezoek bespreken. Denkt u meer tijd nodig te hebben, bel dan met de praktijk om te kijken wat er nodig is.

Heeft u nog geen koppeling met het patiëntenportaal? Dan kunt u zich registeren via deze link en kunt u pas na onze bevestiging van koppeling, gebruik maken van deze dienst.

Portaal: Inloggen – Daalmeer Gezondheidscentrum (uwzorgonline.nl)

Let op! Bij situaties die niet kunnen wachten, vragen wij u om altijd telefonisch contact op te nemen.

 

Huisbezoeken

Omdat er in het gezondheidscentrum meer onderzoeks- en behandelmogelijkheden zijn, heeft het onze voorkeur dat uw afspraak plaatsvindt in het gezondheidscentrum.

Is dit niet haalbaar? Dan kunt u tussen 08:00 en 11:30 uur contact opnemen met de assistente voor een huisbezoek. In overleg met de assistente, zal er worden gekeken wat de mogelijkheden zijn. De huisarts komt, tenzij anders besproken, tussen 12:00 en 14:00 uur bij u langs.

 

Moet ik naar de dokter?

Weet u niet zeker of u het gezondheidscentrum moet bellen voor uw klacht? Dan vragen wij u  de website www.moetiknaardedokter.nl te bezoeken. Na het doorlopen van de vragenlijst, krijgt u een betrouwbaar advies. Het invullen duurt slechts een minuut. Krijgt u het advies om de huisarts te bellen of twijfelt u aan het advies, neem dan contact met ons op.

Meer betrouwbare informatie over medische aandoeningen kunt u vinden op www.thuisarts.nl.

 

Uitvragen van uw klacht door de assistente

Onze assistentes zullen u bij telefonisch contact vragen naar de aard van de klacht en aanvullende vragen stellen. Dit doen wij om een goed beeld te vormen van uw hulpvraag en te kunnen inschatten hoe snel u gezien moet worden op het spreekuur. Bij veelvoorkomende of minder ernstige klachten, kan het zo zijn dat de assistente u voorlichting en advies geeft. Onze assistentes zijn hiervoor opgeleid en hebben, net als de huisartsen en praktijkondersteuners, geheimhoudingsplicht.

Wilt u liever geen toelichting geven op uw klacht en heeft uw vraag geen spoed? Dan kunt u melden dat uw klacht een privékwestie betreft.